dinsdag 10 januari 2012

4 vriendinnen, 1 spijkerbroek


Picture
4 vriendinnen, 1 spijkerbroek - Ann Brashares
Het gaat over 4 vriendinnen die allemaal in september zijn geboren: Bridget, Carmen, Lena en Tibby. Zij hebben eigenlijk elke zomer met elkaar 'doorgebracht', maar dit jaar is het anders: ze gaan allemaal appart (voor het eerst dus). Carmen heeft met toeval een broek gekocht (bij de tweedehandswinkel) en wat nog meer toeval is:
ze passen de broek allemaal! Terwijl ze wel allemaal hele verschillende 'vormen'
in hun lichaam hebben/anders gebouwd. Ze maken een hele eed bij de broek waar ze
zich allemaal aan moeten houden, een voorbeeld: hij mag niet gewassen worden en
je moet op de ene broekspijp je minst leuke herinnering en op de ander je
leukste!
Wat ze allemaal beleven met de broek, dat moet je zelf maar
lezen!

Ik geef het boek een 8, ik vind het erg leuk maar soms een
beetje verwarrend!

+ het is erg leuk (voor meiden)
+ komen dingen
in die ik (en waarschijnlijk jullie ook) leuk vinden en interesseren!
+ het
zijn 4 hele verschillende types
+ leuke brieven
+ leuke zinnetjes
tussendoor

- soms erg onduidelijk bij wie van de 4 je bent
- soms
komt er een brief tussendoor van iemand waar je dan een tijdje niets hebt
gelezen en dat vind ik soms best verwarrend

Verder is het echt super
leuk!
Ook heeft het vervolg delen, namelijk: 'de 2e zomer van de
spijkerbroek', 'de 3e zomer van de spijkerbroek' en '4 vriendinnen voor
altijd'
natuurlijk ga ik ze allemaal lezen!
Ik ben nu bezig in het 2e
deel dus daar komt ook snel weer een post over!
X Floor

Geen opmerkingen:

Een reactie posten