vrijdag 6 januari 2012

Spotgaai


EIN-DE-LIJK, ik heb Spotgaai uit. Het 3de deel van de trilogie de Hongerspelen.
Picture
Ik was er vorig jaar in begonnen (vorig jaar, klinkt echt super lang geleden..) maar omdat ik het echt heel druk had met school heb ik het boek maar even weg gelegd. *shame on me*  Gister ben ik weer begonnen met lezen en nu heb ik hem dus (eindelijk) uit! (:

Spotgaai - Suzanne Collins

Ik vind de serie van de Hongerspelen sowieso super leuk en dit deel was ook weer super spannend, alleen minder leuk dan het eerste en tweede deel (vind ik). Het eerste deel blijft mijn favoriet, maar dat is meestal zo. Het is moeilijk om zo'n goed boek te overtreffen.

Het verhaal is warrig en ik snapte het ook niet heel goed soms, maar misschien komt dat omdat ik het heb weg gelegd...Slimm.....

Je MOET het boek wel lezen want na het 2de deel wil je zó graag weten hoe het verder gaat. Het is best een heftig boek, want de ene persoon is nog niet dood of de andere krijg alweer een kogel tussen zijn oren. Maar goed.....

Ik geef het boek een 7.5 ,denk ik.

+ Alles wordt zó echt omschreven dat je denk dat je daar echt bent en je leeft ook erg mee met de hoofdpersoon.
+ Het boek blijft spannend en je MOET doorlezen.
+ Het einde is mooi, maar ik vind het wel jammer dat ze niet met **** is getrouwd (is ze getrouwd??) (alleen voor de personen die het al hebben gelezen, want anders zeg ik het voor hoe het afloopt!) Maar toch een plus waard! (:
- Er worden soms best moeilijke woorden gebruikt.
- Je weet soms niet helemaal waar de hoofdpersoon is en hoe ze daar komt.
- Er zijn zó veel verschillende personen die in de eerste 2 delen aan bod kwamen die er nu weer waren. Een beetje verwarrend soms (maar dat kan ook aan mij liggen).

Ik ben erg positief over het boek, dus IEDEREEN, LEES DE HONGERSPELEN TRILOGIE!

En eindelijk heb ik nu ook een boek staan bij Boeken! Hahaha, nu ga ik weer verder aan Latijn... Lang leven de leraar die op maandag een super grote Latijn toets geeft het laatste uur.

x

Geniet nog even van je vakantie<3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten