zondag 5 februari 2012

met mijn ogen dicht


Ik heb mijn boek uit! Ik heb er best lang over gedaan, maar dit komt door de toetsweek...
Picture

met mijn ogen dicht - Maren Stoffels

Ik heb al meerdere boeken gelezen van Maren Stoffels, en ik vind ze allemaal even leuk! Ook van dit boek heb ik gesmuld.
Het is een heel zielig boek over Donna, ze is een buitenbeentje. Ze had een vriend Stijn, maar die heeft haar laten zitten. Hij gaat nu om met Jen en Sara die haar erg pesten. Op een dag leert ze een blind meisje kennen, Iris. Ze zegt tegen Iris dat ze veel vrienden op school heeft, maar in het echt is het het tegenovergestelde. Natuurlijk komt Iris erachter en ze is erg in Donna teleurgesteld. Ook hebben haar ouders een nieuwe hulp (haar ouders hebben namelijk een pannenkoeken restaurant), Simion. Hij komt uit Hongarije en spreekt maar een klein beetje Engels. Donna zegt alles tegen Simion, eigenlijk omdat hij haar niet kan verstaan.
Er komen allerlei leuke, maar ook zielige dingen in. (ik heb bij sommige stukken een klein beetje gehuild). Het is dus echt een aanrader!


ik geef dit boek een 8 omdat ik het heel mooi geschreven vind en het een echt leuk boek is.


+ mooi geschreven
+ duidelijk verhaal
+ zit spanning in
+ het is een boek over hoe gemeen mensen kunnen zijn, je leert er daarom dingen van.


- ik vind dat er erg veel mis gaat tussen Donna en Iris, dit had voor mij iets minder mogen zijn.


xx Floor

Geen opmerkingen:

Een reactie posten