zaterdag 17 maart 2012

Deadline

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAH.

In de voorjaarsvakantie (jaaaa, dat was al eeuwen geleden, sorry!) heb ik ook Deadline uitgelezen. Whaaat een gaaf boek! Ik moest een boek voor school lezen en heb deze uitgekozen.

 

Ik ga het even beoordelen op de manier van Floor.

Het boek gaat over Jem, een weeskind dat bij Karin woont in een pleeggezin. Als ze iemand diep in de ogen aankijkt ziet ze een reeks met nummers, die nummers betekenen de dag waarop die persoon dood gaat. 17112056 is bijvoorbeeld 17 november 2056. Als ze Spider ontmoet ziet ze dat hij nog maar 3 maanden te leven heeft en wil niet te veel met hem omgaan omdat hij bijna dood gaat, maar toch gaat ze met hem om. Als ze op een dag allebei geschorst zijn gaan ze samen naar de London Eye. Maar wat daar gebeurd....

+ Erg origineel
+ Super spannend
+ Echt een cliffhanger van je wil niet weten!

+- Het boek is geschreven in 2008 of 2009 (weet ik niet precies meer) en daarom kloppen de nummertjes niet echt meer.

- De personages worden niet super goed omschreven. Hoe Jem eruit zag had ik wel door, maar pas op 3/4 van het boek kwam ik er achter dat Spider een donkere huidskleur had.

Het is echt een leuk boek vind ik, wel heel erg vreemd. Ik geef het een 8, omdat het toch wel een gek verhaal is.

De cliffhanger is niet spannend ofzo, maar het is wel een cliffhanger waar je echt bij moet doorlezen eigenlijk, puur uit nieuwsgierigheid. Gelukkig kan dat! Want er is een deel 2: Chaos.

xo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten